top of page
Blog: Blog2
  • Writer's pictureELA is typing

Rețete cu gust de acasă

ELA s-a apucat de gătit, nu de acum, dar abia acum s-a gândit că își poate recunoaște public această calitate, las pozele din următorul articol să vă facă poftă :P

Recunosc...îmi e dor! Mi-e dor de un ceai cu mama, de povestea noastră de la miez de noapte, de mângâierea privrii ei. Mi-e dor de o dimineață în casa bunicilor, atunci când mă trezeam și bunica mă aștepta cu ceaiul îndulcit cu miere, iar bunicul îmi aducea covrigi calzi. Mi-e dor de mirosul de acasă, de aburii din bucătărie, de amestecul de parfum de zahăr vanilat cu cel de ciorbă clocotită. De doi ani locuiesc singură și prin urmare... am învățat să-mi și gătesc. Am cochetat mereu cu ,,arta culinară”, dar anul ăsta am avut puțin mai mult curaj. Nu pot spune că e o pasiune, e o relaxare, când sunt stresată sau obosită ,,pictez” ceva în bucătărie (asta era vorba bunicii mele care anunța o delicioasă prajitură). M-am gândit să împărtășesc și cu voi ce am mai gătit în ultima vreme, nu rețete, pentru că nu am, de multe ori nu le respect, le fac din amintire sau ,,după ochi” . Pentru mine mâncarea este o artă, iar prima lecție pe care am învățat-o de la mama a fost despre importanța aspectului mâncării în farfurie, regulă de aur, bazată pe principiul ,,trebuie să-ți placă cum arată ceea ce mănânci”. Vă las câteva poze cu ultimele mele creații culinare și aștept să-mi spuneți părerea voastră, dar și ce rețete înseamnă pentru voi acasă. Am ales rețetele copilăriei mele, gustul de acasă...

-Vinete umplute cu legume, gratinate, la cuptor, un deliciu pe care ador să-l ,,asortez” cu o limonadă rece.



- Chec glazurat cu ciocolată. Această rețetă are în spate un mare dor de casă, aici, în Madrid, de Paște. Îmi era atât de dor de mirosul de chec...așa că am îndrăznit să-l fac așa, ca pe vremuri, adică fărăr mixer, am avut febră musculară pentru a obține acele lucioase albușuri, dar a meritat. Aaa, nu am renunțat nici la ideea de ouă roșii, am făcut câteva, tot de ,,dor”.




-Musaca cu carne și cartofi. Mai are și un ingredient secret, poate o să-l divulg într-o zi :)



-Macaroane cu brânză, favoritele mele, gustul copilăriei...



-Cirobă de pui, nu mai zic nimic, vă las pe voi...



-Pâine de casă, rețeta am nimerit-o, sincer, dar a fost foarte gustoasăăă...



33 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page