top of page
Blog: Blog2
  • Writer's pictureELA is typing

Primul concert, prima iubire...



Aveam unsprezece ani când am mers pentru prima dată la un concert de care îmi amintesc. Era o grădină de vară, la malul mării, iar el, omul cu chitara, cânta seară de seară acolo. Eram prea mică, nu înțelegeam de ce tot repetă că el este un nebun care iubește, dar am descoperit eu mai târziu, peste câteva veri...



Fascinată de muzica și veselia lui, dar și pentru că eram la vârsta când orice se putea transforma într-un joc, m-am urcat pe scenă, da, am dansat și am cântat lângă chitara lui mai multe seri la rând, iar la finalul vacanței eram capabilă să susțin chiar eu un concert. :)

Așa s-a transformat primul meu concert în prima mea iubire, dar pentru muzică, evident. Am crescut, m-am îndrăgostit, am plâns, am învățat și am călătorit, dar mereu am fredonat piesele pe care le-am învățat în acea vară, la malul mării. Prin clasa a VI-a, într-o zi de primăvară, știu sigur, aveam teză la română, iar într-un text era menționat termenul ,,pridvor”, a fost suficient pentru memoria mea îndrăgostită de muzică, tot restul timpului nu am putut decât să fredonez versurile melodiei ,,Mă gândesc la tine”. Așa mi-am scris eu teza, gândindu-mă la casa cu pridvor și imaginând-mi că sunt încă pe scenă, memorabil. Mai trist a fost când eu tot ascultam versurile piesei și cântam ,,Aveai doar 16 ani...”, iar eu nu mai aveam de câțiva ani...16...

Bunica mea m-a dus la acel concert, iar mama mi-a povestit despre adolescența ei și cum îl prezenta la spectacole.

Astăzi ne-am dus toate trei să-l revedem, trei generații unite de muzica lui.



Bineînțeles că am dat din coate ca să ajung în față, iar când a început o piesă din `86... eu eram singura care nici nu se născuse pe-atunci, dar am știut perfect versurile, fredonam atât de fericită de parcă eu eram pe scenă, le știam dintotdeauna, erau prima mea iubire, iar eu nebuna care iubea, iar acum înțeleg. Pentru muzică trebuie să iubești nebunește, să simți, să trăiești, să rămâi veșnic tânăr, sa ai doar 16 ani...

Mulțumesc Gheorghe Gheorghiu pentru primul concert, pentru prima iubire, pentru o seară în timp...




59 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page