top of page
Blog: Blog2
  • Writer's pictureELA is typing

Interviu în Bibliotecă: ,,Psihanaliza încă este la modă...”

Da, ați ghicit, este sâmbăta, avem Interviu în Bibliotecă!


ELA s-a revăzut printre cuvinte cu un om drag sufletului ei.

O tânără studentă la psihologie, adoră să privească cerul înstelat și se lasă învăluită de parfumul reginei nopții, cea mai draga persoană din viața ei este...mama, când era mai mică era pasionată de mister, citea cărțile mamei care conțineau detalii despre istoria antică, criminalistică și psihologie judiciară, urmărea documentare și visa să devină arheolog.

Nu m-am putut abține și am mutat interviul în prima bancă, iar asta tot pentru că am mai scris despre anii de liceu. Adriana mi-a fost colegă de bancă, îmi plăcea tot ce citea. Îmi aduc aminte că fiecare pauză era diferită, într-o zi ea era,,invitată la vals”, iar în alta citea neîntrerupt despre tainele comportamentului uman. M-am bucurat foarte mult să pot vorbi cu ea despre ceea ce ne place, așa ca în liceu. S-a sunat, iar ea a început să-mi povestească:



ELA: Îți mai amintești care a fost prima carte pe care ai citit-o? Ce ai simțit?

ADRIANA: Prima mea carte a fost povestea ,,Fetița cu chibrituri’’ de Hans Christian Andersen care m-a impresionat în mod deosebit. Această poveste mi-a dezvăluit o altfel de lume: nu toți oamenii sunt fericiți… Deși aveam 7 ani, am simțit fiori și lacrimi pentru fetița ,,cu picioarele ei goale, roşii-vinete de frig’’. Este o poveste care te învață să apreciezi ceea ce ai și să nu fii nepăsător ca trecătorii din poveste.


ELA: Care este locul tău preferat de lectură?

ADRIANA: Locul meu preferat de lectură este în camera mea, acolo unde sunt doar eu, gândurile mele și lumea cărții pe care o citesc. Totuși, primăvara, grădina bunicii este locul de vis unde pot citi o carte bună.


ELA: Dacă ai putea să mergi acum într-un loc descris într-o carte pe care ai citit-o, care ar fi acela?

ADRIANA: Fiecare autor descrie locurile așa cum le vede prin ochii minții lui. În general toate locurile acestei planete sunt misterioase, încântătoare, sălbatice și superbe. Aș vrea să trăiesc într-o preerie descrisă de Karl May în romanul ,,Winnetou’’.


ELA: Personajul tău preferat dintr-o carte este...

ADRIANA: Am multe personaje preferate, iar unele cărți își lasă amprenta în sufletul meu. Acum îmi vin în minte cele mai dragi personaje: Scarlett O'Hara și Hercule Poirot.


ELA: Cartea și apoi filmul sau invers? De ce?

ADRIANA: Prefer mai întâi cartea, deoarece îmi pot folosi imaginația pentru desfășurarea evenimentelor și construirea personajelor. De obicei într-un film unele detalii sunt omise ori modificate, iar acest fapt distorsionează adevărul cărții.


ELA: Care ar fi cinci cărți pe care crezi că oricine ar trebui să le citească?

ADRIANA: Următoarele cărți mi-au plăcut foarte mult și le recomand cu drag:

,,Să nu uiți, Darie...’’ - Zaharia Stancu

,,Invitaţia la vals’’ - Mihail Drumeş

,,Mândrie şi prejudecată’’ – Jane Austen

,,Marile speranțe’’ - Charles Dickens

,,Sapiens. Scurtă istorie a omenirii’’ - Yuval Noah Harari


ELA: Dacă ai scrie o carte ce titlu ar avea?

ADRIANA: Dacă aș dori să scriu o carte cred că ar avea legătură cu mine și cu lumea care mă înconjoară. Un titlu sugestiv ar fi acesta: ,,Eu, universul și natura.’’


ELA: Preferi să cumperi sau să împrumuți cărți?

ADRIANA: Prefer să cumpăr, având o colecție impresionantă de cărți. Acestea fac parte din viața noastră și trebuie să existe în fiecare bibliotecă.


ELA: Care a fost ultima carte pe care ai citit-o? Ce impresie ți-a lăsat?

ADRIANA: Ultima carte pe care am citit-o a fost ,,Apă pentru elefanți’’, scrisă de Sara Gruen. Este un roman captivant care descrie lumea circului dincolo de zâmbetele artiștilor și eleganța animalelor, dar și povestea de dragoste dintre Jacob Jancowski și Marlena. Dezamăgire, speranță, uimire, teamă și fericire sunt câteva cuvinte care îmi descriu trăirile atunci când am citit cartea. Este realizat și un film care merită vizionat.


ELA: Ce carte rămâne astăzi în biblioteca Elei?

ADRIANA: Deoarece psihanaliza încă este la modă, îți recomand ,,Freud și psihanaliza în România’’, de Gheorghe Brătescu. Este prima retrospectivă completă asupra psihanalizei în România, iar din carte poţi recunoște autori precum Liviu Rebreanu, Lucian Blaga ce au utilizat câteva elemente freudiene în scrierile lor.



35 views0 comments
bottom of page