top of page
Blog: Blog2
  • Writer's pictureELA is typing

Interviu în Bibliotecă: ,,Cu siguranță cartea și apoi filmul...”

Este sâmbătă?

Da, ELA vă prezintă un cititor printr-un Interviu în Bibliotecă. Astăzi facem cunoștință cu Ana-Maria, o tânără studentă. Ana este îndrăgostită de natură, ea consideră că noi, oamenii, am primit acest dar de la Dumnezeu, natura. Cititoarea acestei săptămâni spune că alege să se retragă la malul mării, culoarea ei preferată este albastru, iar la o carte bună de citit asezonează...o înghețată :). Pentru că cifra preferată a Anei este 8, eu profit și spun că infinitul este chiar sufletul ei, acolo am regăsit cele mai profunde emoții, gânduri și lecturi! în continuare vă las să vă bucurați de discuția noastră, iar pentru că acesta este primul interviu, am mutat Biblioteca ELEI în grădina Anei, așa a fost:


ELA: Îți mai amintești care a fost prima carte pe care ai citit-o? Ce ai simțit?

Ana: Da, era o carte cu o copertă roz, cartonată, cu pagini groase, cartea care a reușit să îmi trezească un sentiment nemaiîntâlnit până atunci. Era ,,Alice in Țara Minunilor”, de Lewis Caroll. Primele pagini m-au fascinat, m-au transpus într-o alta lume, alături de Alice. O lume în care îmi puteam imagina fiecare întâmplare prin care personajul principal trecea așa cum simteam, o lume în care suspansul era prezent alături de o curiozitate care nu m-a părăsit decât după ultima pagină citită. Mi-a plăcut extrem de mult acea carte, iar unele întâmplări au ramas întipărite în mintea mea și astăzi, iar acum, după ani buni acele sentimente încă există, intacte, iar eu retrăiesc copilaria.


ELA: Care este locul tău preferat de lectură?

Ana: Depinde de starea mea de spirit și totodata de vreme. Iubesc să citesc în gradină, pe o patură, înconjurată de frumusețile naturii, dar de cele mai multe ori citesc în cameră și încerc să-mi creez o atmosfera cât mai placuta.


ELA: Dacă ai putea să mergi acum într-un loc descris Într-o carte pe care ai citit-o, care ar fi acela?

Ana: În Roma, Italia alaturi de Elizabeth Gilbert din cartea ,,Mănâncă, Roagă-te, Iubește”.

„Am găsit un apartament liniștit într-o clădire veche, la doar câteva straduțe distanță de Piazza di Spagna, umbrit de grațioasa Grădină Borghese, la doi pași de Piazza del Popolo, unde vechii romani organizau curse de care.”


ELA: Personajul tău preferat dintr-o carte este...

Ana: Hazel Grace din cartea „Sub aceeasi stea” de John Green. Carte citită în perioada adoleșcenței, o recomand cu mare drag.


ELA: Cartea și apoi filmul sau invers?

Ana: Cu siguranță cartea și apoi filmul! Alegând prima dată cartea simți plăcerea de a citi, ai oportunitatea de a crea o imagine personală. Citind nu ai limite și restricții. Îți poți imagina singur personajele, locurile, întâmplările așa cum simți. Citind trăiești și tu în același timp cu personajele. Ajungi să empatizezi cu ele, să simți emotii și stări, te proiectezi în acea lume.


ELA: Care sunt cele cinci cărți pe care crezi că ar trebui să le citim într-o viață?

Ana: 1. Pe aripile vântului- Margaret Mitchell

2. Arta subtilă a nepăsării- Mark Manson

3. Am crezut că era vina mea( dar nu era)- Brené Brown

4. Mănâncă, roagă-te, iubeste- Elisabeth Gilbert

5. Micul Prinț- Antoine de Saint-Exupéry


ELA: Dacă ai scrie o carte ce titlu ar avea?

Ana: Despre fericire


ELA: Preferi să cumperi sau să împrumuți cărți?

Ana: Tot timpul am preferat să-mi cumpăr cărțile. Îmi place sentimentul, știu că sunt ale mele, iar astfel mă pot întoarce oricând să le recitesc. Consider că ar trebui să investim în cărți, să ne creăm propria noastră biblioteca, aceasta poate că ar trebui să fie văzută ca o realizare.


ELA: Care a fost ultima carte pe care ai citit-o? Ce impresie ti-a lăsat?

Ana: Ultima carte citita este „Arta Subtila a Nepasarii” de Mark Manson. O carte care este exact așa cum autorul a descris-o *amuzantă, directă și extrem de provocatoare* . Autorul abordează acest subiect într-un mod cu totul non-conformist, pentru unii se poate transforma într-un duș rece care te trezeste la realitate. Tocmai acest lucru o face diferită față de celelalate, iar de aceea este o carte care ar trebui să se afle în biblioteca noastra. Ce învățăm din ea ? Să ne cunoaștem limitele și să le acceptăm!

Mai jos va las unul dintre citatele preferate:

„Sunteți atât de îngrijorați să nu care cumva să greșiți vreodată că deveniți îngrijorați pentru câte griji vă faceți. Sau vă simțiți atât de vinovați pentru orice greșeală că ajungeți să vă simțiți vinovați pentru câtă vină simțiți. Bun venit în perfidul cerc vicios.”


ELA: Ce carte rămâne astăzi în Biblioteca Elei?

Ana: Pentru biblioteca ELEI aș opta pentru cartea: „Arta subtilă a nepăsării” de Mark Manson.




54 views0 comments
bottom of page